וולס יהודי-אוסטרי על הצלחת

סדנת בישול כשרה בווינה

הזמינו סדנת בישול כשרה יוקרתית במיוחד שנמשכת כ-5 שעות וגלו את טעמיה של המורשת היהודית בווינה!

הצטרפו אלינו לסדנת בישול כשרה ייחודית בווינה, שבה תגלו את המסורות הקולינריות העשירות של המטבח היהודי. במהלך הסדנה שנמשכת כ-5 השעות, המשתתפים יכינו וייהנו ממגוון מנות מסורתיות, בהדרכתה של מאשי ותשוקתה הרבה למטבח היהודי הכשר. בסדנה תלמדו את הסיפורים מאחורי המתכונים, תבינו את החשיבות של הפרקטיקות הכשרות, ותשמעו על המורשת התרבותית של הקהילה היהודית בווינה.

הסדנה הזו מושלמת הן לבשלנים מתחילים והן לחובבי אוכל מנוסים המחפשים להרחיב את הרפרטואר הקולינרי שלהם. בואו מוכנים לבשל, לטעום וללמוד על היסטוריה המרתקת של המטבח היהודי-וינאי.

לאחר שתבשלו, תזכו להישאר בבית של מאשי וליהנות מפירות עמלכם בארוחת ערב כשרה וטעימה.

Margareta Stössel - traditional cooking and baking workshops in Vienna
Margareta Stössel

התפריט אותו תכינו במהלך סדנת הבישול שלנו:

קוקטייל וכיבוד קל
קוקטייל אגסים ותבלינים עם רוזמרין

מתאבן
פטה כבד עוף על תפוח מקורמל ופלפלים קלויים במרינדת צ’ילי ושום

מנת ביניים – “רינדסופה” וינאי קלאסי*
מרק בקר וינאי טיפוסי עם רצועות פנקייק וכופתאות*

מנה עיקרית
שוק בקר רך במיוחד עם פירה תפוחי אדמה*
תוספת תפוחי אדמה טעימה
סלט ירוק וסלט מלפפונים*,
שילוב וינאי טיפוסי
קומפוט תפוחים ושזיפים

קינוח
שני קינוחים בהתאם לעונה
עוגה, שטרודל, סלט פירות, מוס שוקולד… קומבינציה סודית

*אלרגיות: התפריט עשוי להשתנות בהתאם לזמינות בשוק. אנו מציעים גם אפשרויות לאלה עם הגבלי תזונה רגישויות למזון מסוים.
אנא יידעו אותנו מראש אם יש לכם מגבלות כלשהן.

אודות סדנת הבישול שלנו - טעימה מהמורשת היהודית של וינה

וינה, עיר עשירה בהיסטוריה ובתרבות, הייתה בית לדמויות יהודיות ידועות כמו תיאודור הרצל, זיגמונד פרויד וגוסטב מאהלר. הבישול של מאשי מכבד את האנשים הללו ואת הקהילה היהודית הווינאית שלפני השואה על ידי החייאת המורשת הקולינרית שלהם שכמעט נשכחה.

סדנאות הבישול משתנות באורכן ונמשכות בין 3 ל-5 שעות. הן מתקיימות בקבוצות קטנות יחסית, וכוללות תפריטים מסורתיים המותאמים לנושא, המוכנים בשמחה אך גם בזהירות. בין אם אתם טבחים מנוסים, מתחילים, או פשוט מעוניינים לגלות מתכונים חדשים, אתם במקום הנכון. המשתתפים לוקחים חלק פעיל במטבח, והארוחה המשותפת היא ללא ספק גולת הכותרת של היום!

התפריט עשוי להשתנות בהתאם לזמינות בשוק. אנו גם מספקים מענה לתזונה מיוחדת או רגישויות כלשהן למזון — פשוט יידעו אותנו מראש. כל  הסדנאות כוללות, פרט לסדנת השטרודל תפוחים, יין לבן, יין רוזה, יין אדום, קפה או תה. נשמח גם לקבל את פניכם עם כוס שנאפס או קוקטייל!

במהלך הסדנה, תכינו ותטעמו 4 מתוך 7 מנות טיפוסיות של האימפריה האוסטרו-הונגרית.
מאשי תשתף סיפורים מרתקים על עצמה, על הבישול שלה, על חגים יהודיים, מנהגים, טקסים ומהות המטבח הכשר.

אודות מאשי והדירה שלה ברובע הראשון בווינה

בואו נחשוף יחד את הטעמים האקלקטיים והסיפורים המרתקים של המטבח שהיה פעם חי ותוסס – שילוב של השפעות בוהמיות, גליציאניות, איטלקיות והונגריות. הצטרפו למאשי בחקר העולם הטעים של האוכל היהודי-וינאי בדירתה הבורגנית הנעימה משנת 1908, המציעה מפלט למנוחה ולהרפיה לאחר יום של סיורים וטיולים.

הסגנון הקולינרי של מאשי הוא אוסטרי עם השפעות ממזרח אירופה וממסורות יהודיות – חגיגה אמיתית לנפש! הצטרפו אליה ושיתפו את תשוקתה לטעמים האקלקטיים של המטבח הזה שהיה פעם תוסס. בסדנאותיה, הן בראנץ’ והן ארוחת ערב, היא משתמשת במתכונים ספציפיים מרקעים תרבותיים יהודיים שונים.

מאשי רואה את עצמה כמתווכת תרבותית, מומחית בתחום היחסים הבין-תרבותיים בין המבקרים שלה לבין ההיסטוריה היהודית של וינה. יחד, תחוו ותבינו את התרבות היהודית-וינאית דרך סיפורים על סופרים וינאים ידועים, בתי הקפה המועדפים עליהם, וממציאים ואינטלקטואלים יהודיים מתחילת המאה הקודמת.

Kosher Cooking Workshops In Vienna

יש לנו עוד מספר סדנאות בישול ואפייה כשרות בווינה עם מאשי!

מה דעתכם על הכנת שטרודל תפוחים קלאסי או מנות יהודיות מסורתיות מווינה? מצאו עוד אפשרויות כאן!